دانلود زیرنویس فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 – بلو سابتایتل
دانلود زیرنویس فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 همه چیز همه جا همه به یکباره یک فیلم کمدی-درام پوچگرایانه آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی دن کوان و دانیل شاینرت (که در مجموع با نام «دانیلز» شناخته میشوند) است. در این فیلم میشل یو، استفانی هسو، که هوی کوان، جنی اسلیت، هری
دانلود زیرنویس فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 همه چیز همه جا همه به یکباره یک فیلم کمدی-درام پوچگرایانه آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی دن کوان و دانیل شاینرت (که در مجموع با نام «دانیلز» شناخته میشوند) است. در این فیلم میشل یو، استفانی هسو، که هوی کوان، جنی اسلیت، هری شوم جونیور، جیمز هانگ و جیمی لی کرتیس به ایفای نقش پرداخته اند. خلاصه داستان یک زن چینی-آمریکایی (یئو) است که توسط سرویس درآمد داخلی حسابرسی می شود و متوجه می شود که باید با نسخه های جهان موازی خود ارتباط برقرار کند تا از یک موجود قدرتمند از تخریب جهان چندگانه جلوگیری کند. این فیلم به عنوان “چرخش هرج و مرج ژانر” توصیف شده است، و دارای عناصر کمدی سیاه، علمی تخیلی، فیلم های فانتزی، فیلم های هنرهای رزمی، و انیمیشن است.
برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید
زیرنویس فیلم Everything Everywhere All at Once 2022 کوان و شاینرت در سال ۲۰۱۰ درباره مفهوم چندجهانی تحقیق کردند و در اوایل سال ۲۰۱۶ شروع به نوشتن فیلمنامه کردند. در ابتدا برای جکی چان نوشته شد، نقش اصلی بعداً بازسازی شد و به Yeoh پیشنهاد شد. عکاسی اصلی در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شد و در ماه مارس قبل از شروع همهگیری COVID-19 در ایالات متحده به پایان رسید. این فیلم شامل موسیقی ساخته شده توسط سون لوکس، از جمله همکاری با نوازندگان Mitski، David Byrne، و André ۳۰۰۰ است.
همه چیز همه جا همه به یکبار در South by Southwest در ۱۱ مارس ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و اکران محدودی را در ایالات متحده در ۲۵ مارس ۲۰۲۲ آغاز کرد، قبل از اکران گسترده در ۸ آوریل ۲۰۲۲ توسط A24. بیش از ۵۲ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش داشته است. این فیلم مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و تخیل، کارگردانی، بازی بازیگران (به ویژه Yeoh و Quan) و رفتار دلسوزانه آن با موضوعاتی مانند اگزیستانسیالیسم و نیهیلیسم را تحسین کردند.
ایولین وانگ یک زن چینی-آمریکایی است که با همسرش ویموند یک خشکشویی را اداره می کند. تنش ها به دلیل بازرسی لباسشویی توسط IRS بالا است. علاوه بر این، ویموند در تلاش است تا اوراق طلاق به اولین بدهد. گونگ گونگ، پدر طلبکار اولین، به تازگی از چین آمده است. و دختر اولین، جوی، در تلاش بوده است تا مادرش را وادار کند که دوست دخترش، بکی را بپذیرد.
هنگامی که در ساختمان IRS برای ملاقات با بازرس IRS Deirdre Beaubeirdra، شخصیت ویموند تغییر می کند زمانی که بدن او برای مدت کوتاهی توسط آلفا ویموند، نسخه ای از Waymond از جهان آلفا با نام مستعار “Alphaverse” تسخیر می شود. آلفا ویموند به اولین توضیح میدهد که جهانهای موازی زیادی وجود دارند، زیرا هر انتخابی که انجام میشود، یک جهان جدید ایجاد میکند. مردم آلفاورس، به رهبری آلفا اولین فقید، فناوری «پرش با شعر» را توسعه دادند که به افراد اجازه میدهد با انجام شرایط خاص به مهارتها، خاطرات و بدن همتایان جهان موازی خود دسترسی داشته باشند. جهان چندگانه توسط جوبو توپاکی، سابقاً آلفا جوی در حال تهدید است. پس از آن که آلفا اولین او را به پرش گسترده شعر سوق داد، ذهن او متلاشی شد. جوبو توپاکی اکنون همه جهانها را به یکباره تجربه میکند و میتواند به میل خود به پرش و دستکاری ماده بپردازد. او با قدرت خداگونه خود یک سیاهچاله مانند “همه چیز شیرینی” را ایجاد کرده است که به طور بالقوه می تواند جهان چندگانه را نابود کند.
به Evelyn فناوری پرش وجهی داده می شود تا با یاران جوبو توپاکی که در ساختمان IRS همگرا می شوند مبارزه کند. ایولین از برنامههای ویموند برای طلاق مطلع میشود و زندگیهای دیگری را کشف میکند که در آن انتخابهای متفاوتی انجام داده و شکوفا شده است، مانند تبدیل شدن به یک استاد کونگ فو و ستاره سینما بهجای ترک چین با ویموند، که به یک تاجر موفق تبدیل میشود. آلفا ویموند به این باور می رسد که ایولین، به عنوان بزرگترین شکست در بین همه ایولین های جهان چندگانه، پتانسیل استفاده نشده ای برای شکست دادن جوبو توپاکی دارد. آلفا گونگ گونگ به ایولین دستور می دهد که جوی را بکشد تا مانع از جوبو توپاکی شود، اما اولین قبول نمی کند. او تصمیم می گیرد که باید با به دست آوردن قدرت های مشابه با جوبو توپاکی روبرو شود، بنابراین در حالی که با عوامل جوبو توپاکی و سربازان آلفا گونگ گونگ مبارزه می کند، به طور مکرر به پرش شعر می پردازد.
زیرنویس Everything Everywhere All at Once 2022 ذهن اولین متلاشی میشود و جهانهای عجیب و غریب دیگری را کشف میکند، مانند جهانهایی که در آن انسانها هات داگ برای انگشتان دارند و او در رابطه عاشقانه با دیرره است، و دیگری جایی که او در کنار یک سرآشپز تپانیاکی کار میکند که مخفیانه توسط یک راکون شبیه راتاتوئی عروسکگردانی میکند. . او میآموزد که جوبو توپاکی نان شیرینی همه چیز را نه برای از بین بردن همه چیز، بلکه برای از بین بردن خودش ساخته است و به دنبال اولینی است که بتواند او را درک کند. جوبو توپاکی احساس می کند که چون جهان های بسیار وسیع و هرج و مرج بی پایان وجود دارد، هیچ چیز واقعاً مهم نیست.
در جهان های دیگر، وانگ ها به دلیل اشتباهات مالیاتی در آستانه از دست دادن لباسشویی هستند، آلفا ویموند توسط جوبو توپاکی کشته می شود، و تاجر Waymond ستاره سینما، Evelyn را پس از چندین دهه دوری از یکدیگر رد می کند. ایولین تقریباً به سمت هدف جوبو توپاکی سوق داده می شود و به ویموند جهان او خنجر می زند. او تقریباً به جوبو توپاکی میپیوندد تا وارد نان شیرینی شود، اما با شنیدن فراخوانهای ویموند برای مهربانی و امید متوقف میشود. Evelyn با استفاده از دانش چندجهانی خود برای یافتن آنچه که به هر یک از آنها صدمه می زند و به آنها شادی می بخشد، عوامل جوبو توپاکی را شکست می دهد. ایولین به جوبو توپاکی میرسد و به او میگوید که تنها نیست و اولین همیشه با او باشد، علیرغم هر جای دیگری که میتواند باشد. در همین حال، در جهانهای موازی، اولین با گونگ گونگ مقابله میکند و با ویموند و جوی آشتی میکند و ویموند دیردر را متقاعد میکند که به وانگها اجازه دهد مالیاتهای خود را دوباره انجام دهند. جوبو توپاکی ابتدا ایولین را رد می کند، اما نزد او باز می گردد و آنها در آغوش می گیرند.
مدت کوتاهی پس از آن، روابط و زندگی خانواده بهبود یافته است. بکی اکنون به عنوان عضوی از خانواده در نظر گرفته می شود، ویموند و ایولین برای اولین بار پس از مدت ها لحظات کوتاه اما عاشقانه ای را با هم به اشتراک می گذارند و در فرصتی دوباره برای ثبت مالیات خود به ساختمان IRS باز می گردند. همانطور که دیردره صحبت می کند، توجه اولین لحظه ای به خودهای متناوب او و چندجهانی جلب می شود، قبل از اینکه خودش را به دنیای خانه اش بازگرداند.
همه چیز همه جا همه به یکباره مفاهیم معنای زندگی و نیهیلیسم را بررسی می کند. به گفته چارلز برامسکو از گاردین: “نفس عذاب و چنگال محکم آن بر دختر ژنرال Z Evelyn خود را به این بیانیه اوج می رساند که هیچ چیز بدتر از تسلیم شدن در برابر نیهیلیسم بسیار مد روز در نسل بعدی نیست. تنها امید ما برای رجوع است. تا تمام عشق و زیبایی اطرافمان را در آغوش بگیریم، اگر آنقدر حاضر باشیم که آن را ببینیم.»
کلینت ورتینگتون از Consequence نوشت: «با وجود همه پوچ بودن دادائیستی و سرعت پلک زدن، دانیلز امکانات آشفته را در چندجهانی به داستانی منسجم در مورد دردها و دردهای جاده ای که طی نشده است و نیازها می بافد. برای حک کردن معنای خود در جهانی بی معنی.” ورثینگتون با توصیف شیوه عمل جوبو توپاکی، خاطرنشان می کند: “تضاد زنده ای که همه چیز است: اگر همه چیز را روی یک نان شیرینی قرار دهید، چه چیز دیگری باقی می ماند؟ و اگر شما” همه چیزهایی را که جهان چندگانه می تواند ارائه دهد را تجربه کرده اید، هیچ کدام از آنها چه فایده ای دارد؟»
دانیل کوان، یکی از کارگردانان این فیلم اظهار داشت که مفهوم همه چیز باگل “دو کار انجام داد. به ما این امکان را داد که در مورد نیهیلیسم صحبت کنیم، بدون اینکه چشم به هم بزنیم. و یک مک گافین ایجاد می کند: یک دستگاه روز قیامت. اگر در نیمه اول فیلم، مردم فکر میکنند که نان شیرینی اینجاست تا دنیا را نابود کند، و در نیمه دوم متوجه میشوی که این یک فرد افسرده است که تلاش میکند خود را نابود کند؛ فقط همه چیز را در مورد فیلمهای اکشن میگیرد و آن را به چیزی شخصیتر تبدیل میکند.”
فیلم به لحاظ متنی و فرامتنی با «دنیای واقعی» بیننده درگیر می شود. منتقدان خاطرنشان کردهاند که یکی از نسخههای Evelyn – یک ستاره مشهور سینمای هنرهای رزمی – تصویری از خود Yeoh است، که از تجربه Ke Huy Quan به عنوان هماهنگکننده شیرینکاری در صحنههای مبارزه ویموند استفاده شده است. و اینکه تبدیل شدن جیمز هونگ به “یک استراتژیست شوم تر، مسلط به زبان انگلیسی و ماکیاولیستی” به موازات شخصیت او لو پان در دردسر بزرگ در چین کوچک است.
دانلود زیرنویس همه چیز همه جا همه به یکباره کارگردانان مشترک دانیل شاینرت و دانیل کوان اظهار داشتند که در سال ۲۰۱۰ پس از مواجهه با مفهوم رئالیسم مودال در فیلم مارس شرمن در سال ۱۹۸۶، شروع به تحقیق در مورد مفهوم چندجهانی کردند. کوان اکران فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse در سال ۲۰۱۸ را که مفهومی چندجهانی نیز دارد، توصیف کرد: “کمی ناراحت کننده است، زیرا ما می گفتیم: “اوه لعنتی، همه ما را به این چیزی که داریم شکست خواهند داد. او همچنین اظهار داشت: “دیدن فصل دوم Rick and Morty واقعاً دردناک بود. من میگفتم، “آنها قبلاً همه ایدههایی را که ما فکر میکردیم اصلی بودند، انجام دادهاند! این یک تجربه واقعا ناامید کننده بود. بنابراین من تماشای ریک و مورتی را در حالی که مشغول نوشتن این پروژه بودیم، متوقف کردم.»
در پیشنویسهای اولیه، کارگردانان برنامهریزی کردند که شخصیت اصلی اختلال بیشفعالی نقص توجه (ADHD) تشخیص داده نشده داشته باشد. کوان از طریق تحقیقات خود برای این پروژه متوجه شد که خودش ADHD تشخیص داده نشده بود.
جهانی که در آن اولین در هنرهای رزمی تمرین میکند و تبدیل به یک ستاره فیلمهای اکشن میشود، صحنههایی را به نمایش میگذارد که از نظر بصری و زمینهای از فیلمهای کارگردان هنگکنگ وونگ کار-وای الهام گرفته شده است؛ کریس لی از کرکس نوشت که این صحنهها «تداعی کننده حال و هوای اشتیاق عاشقانه نفیس که فوراً قابل تشخیص خواهد بود به عنوان سنگ محک» آثار ونگ. جهانی که در آن Evelyn و Joy سنگ هستند تحت تأثیر کتاب کودکان ۱۹۶۹ Sylvester and the Magic Pebble و بازی ویدیویی همه چیز در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت.
کوان اظهار داشت که ایده نان شیرینی همه چیز که توسط جوبو توپاکی ایجاد شد “به عنوان یک شوخی دور ریختنی آغاز شد.” یک نیهیلیست است؛ آیا جزم اندیشی باید وجود داشته باشد؟ آیا باید کتاب وجود داشته باشد؟ اعمال آنها به عنوان یک دین چگونه باید باشد؟ نان شیرینی گیر کرد زیرا تبدیل به نمادی بسیار مفید و ساده شد که ما به عنوان فیلمساز می توانیم به آن اشاره کنیم. و شما مجبور نیستید آن را بسیار فراتر از شوخی توضیح دهید.»
در طول پیش تولید، جکی چان برای نقش اصلی در نظر گرفته شد. فیلمنامه ابتدا برای او نوشته شد قبل از اینکه کوان و شاینرت نظرشان را تغییر دهند و دوباره نقش اصلی را به عنوان یک زن تصور کنند، احساس میکردند که زن و شوهر را در داستان پویاتر میکند.
هنگامی که فیلمنامه در ابتدا با شخصیت اصلی به عنوان یک زن بازنویسی شد، شخصیت به “میشل وانگ” تغییر نام داد. به گفته میشل یو، “اگر از دانیلز بپرسید، زمانی که آنها این پیش نویس را شروع کردند، روی “خب، ما این کار را برای میشل یوه انجام می دهیم” تمرکز کردند.” نام شخصیت در نهایت به Evelyn تغییر یافت. علیرغم تشابهات در فیلم پایانی بین Yeoh و جهان که در آن اولین یک هنرمند رزمی و ستاره سینما است، Yeoh با نامگذاری شخصیت میشل مخالفت کرد و اظهار داشت که “او را میشل نمی نامند زیرا Evelyn لیاقت او را دارد. این یک مادر بسیار معمولی زن خانه دار است که تمام تلاش خود را می کند تا برای دخترش مادر خوبی باشد، برای پدرش دختر خوبی باشد، همسری که تلاش می کند خانواده را حفظ کند من دوست ندارم، میشل یئو، من را در شخصیت هایی که بازی می کنم ادغام کنم، زیرا همه آنها سزاوار سفر خود و روایت داستان هایشان هستند.»
در آگوست ۲۰۱۸ اعلام شد که Yeoh و Awkwafina برای بازی در یک “فیلم اکشن بین بعدی” از Kwan و Scheinert انتخاب شدند و آنتونی و جو روسو قرار است تهیه کنند. Awkwafina به دلیل درگیریهای زمانبندی در ژانویه ۲۰۲۰ از پروژه خارج شد. استفانی هسو، جیمز هونگ، که هوی کوان و جیمی لی کورتیس به بازیگران اضافه شدند و هسو جایگزین Awkwafina شد. این فیلم نشان دهنده بازگشت به بازیگری برای کوان بود که در سال ۲۰۰۲ به دلیل داشتن فرصت های کمی برای بازیگری در آن زمان از این حرفه بازنشسته شده بود.
فیلمبرداری در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شد و A24 حقوق پخش فیلم را به دست آورد. عکاسی اصلی در اوایل مارس ۲۰۲۰ در زمان شروع همهگیری COVID-19 به پایان رسید.
همه چیز در همه جا همه به یکباره در جشنواره فیلم South by Southwest در ۱۱ مارس ۲۰۲۲ اولین نمایش جهانی خود را داشت. این یک اکران محدود در سینماها در ۲۵ مارس ۲۰۲۲ بود، پس از اکران سراسری در ۸ آوریل، در ایالات متحده توسط A24. در ۳۰ مارس ۲۰۲۲، این فیلم تنها برای یک شب در سینماهای منتخب IMAX در ایالات متحده اکران شد. به دلیل محبوبیت این فیلم، از تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۲ به مدت یک هفته به سینماهای IMAX منتخب بازگشت. این فیلم در تمام نقاط خاورمیانه از جمله عربستان سعودی و کویت به دلیل سانسور مسائل دگرباشان جنسی در آن کشورها منتشر نشد. این فیلم در ۱۳ می ۲۰۲۲ در بریتانیا اکران شد.
زیرنویس همه چیز همه جا همه به یکباره این فیلم قرار است در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۲ برای پخش دیجیتالی و در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۲ توسط Lionsgate Home Entertainment بر روی Blu-ray، DVD و Ultra HD Blu-ray منتشر شود.
از ۱۵ می ۲۰۲۲، همه چیز همه جا همه به یکباره ۴۷.۱ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا، و ۵.۱ میلیون دلار در سایر مناطق، به مجموع ۵۲.۱ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورده است.
در ایالات متحده و کانادا، این فیلم در آخر هفته افتتاحیه خود از ده سالن حدود ۵۰۹۶۰۰ دلار درآمد داشت. اولین نمایش آن میانگین سینماها ۵۰,۹۶۵ دلار بود، که دومین فیلم برتر از زمان شروع همهگیری کووید-۱۹ برای اکران پلتفرم، پس از Licorice Pizza، و در آن زمان بهترین میانگین سینمای افتتاحیه در سال ۲۰۲۲ بود. در دومین آخر هفته اکران، این فیلم ۱.۱ میلیون دلار از ۳۸ سالن سینما به دست آورد و در گیشه نهم شد. این فیلم در سومین آخر هفته خود گسترش گسترده ای دریافت کرد و از ۳۸ به ۱۲۵۰ سالن رسید. در نهایت ۶.۱ میلیون دلار درآمد داشت و در گیشه ششم شد. بازی در ۲۲۲۰ سینما در آخر هفته بعد، ۶.۲ میلیون دلار به دست آورد و چهارم شد. در ششمین آخر هفتهاش، این فیلم ۵.۵ میلیون دلار اضافه کرد که بخشی از آن به انتشار گستردهتر IMAX پس از اکران موفق باکس آفیس آن نسبت داده شد. در هفتمین آخر هفته خود ۳.۵ میلیون دلار، و در هشتمین آخر هفته خود ۳.۳ میلیون دلار دیگر اضافه کرد.
در وبسایت جمعآوری نقد Rotten Tomatoes، ۹۶ درصد از ۲۷۱ منتقد، با میانگین امتیاز ۸.۷/۱۰ مثبت هستند. اجماع این وبسایت میگوید: «به رهبری میشل یوه برجسته، همهچیز همهجا و به یکباره به عنوان خود عمل میکند و با تهاجم ماهرانهای مدرج به حواس عمل میکند». ۸۱ از ۱۰۰، بر اساس ۵۱ منتقد، نشان دهنده “تحسین جهانی”. مخاطبان نظرسنجی شده توسط PostTrak 89٪ امتیاز مثبت به آن دادند و ۷۷٪ گفتند که قطعا آن را توصیه می کنند.
دیوید ارلیش از IndieWire آن را “اثر ارژیاستیک نابغه ی غم انگیز” نامید و کارگردانی و اجراها، به ویژه Yeoh’s را ستود. دیوید رونی، از هالیوود ریپورتر، آن را «سرویس دیوانهوار بهشت به طرز دیوانهکنندهای تخیلی و اغلب سرگرمکننده است» نامید، با تعریف و تمجید از بازیگران و موسیقی، اما مدیریت موضوع زیربنایی داستان را بسیار ضعیف دانست. ماریا ای. گیتس در نقد خود برای RogerEbert.com، بازی Yeoh را ستود و نوشت: “Yeoh لنگر فیلم است، با توجه به نقشی که طیف وسیعی از استعدادهای او را به نمایش می گذارد، از مهارت های رزمی خوبش تا زمان بندی کمیک عالی اش تا او. توانایی کاوش در اعماق بیپایان احساسات غنی انسانی، اغلب فقط از طریق یک نگاه یا یک واکنش.» چارلز برامسکو، که برای The Guardian مینوشت، از دانیلز برای ساختن «بیان بزرگ، دقیق، صیقلی و دقیق یک چشمانداز» تعریف و تمجید کرد.
مورین رایان در نقد خود برای Vanity Fair، عملکرد Yeoh را برجسته کرد و نوشت: “Yeoh Evelyn را با سایه های متحرک مالیخولیا، پشیمانی، عزم و کنجکاوی فزاینده آغشته می کند” و اضافه کرد که “او را در آغوش گرفتن انرژی شخصیت سرب به طور مثبتی جذب می کند”. آدام نایمن از The Ringer از این فیلم به عنوان “نامه ای عاشقانه به Yeoh” یاد کرد و افزود: “همه چیز در همه جا و به یکباره به شدت تحسین برانگیز است و به ستاره ۵۹ ساله خود این فرصت را می دهد تا عضلات بازیگری غیرمنتظره خود را در حین بازدید مجدد از پروازهای بلند مرتب کند. جیک کویل در نقد خود برای شیکاگو سانتایمز نوشت که اگرچه همهچیز همهجا «میتواند در آستانه بارگذاری بیش از حد قرار گیرد، اما این حس رهایی بخش از امکان بیحد و مرز است که فیلم از خود بر جای میگذارد. شما پر شدهاید، هم با بازیگوشی و هم در پرترهی شگفتانگیز لطیف آن از ناامیدی وجودی.»
گروه Son Lux آهنگ موسیقی را ساخته است. موسیقی متن ۴۹ آهنگی در ۸ آوریل ۲۰۲۲ منتشر شد و شامل همکاری با میتسکی، دیوید برن، نوازنده فلوت آندره ۳۰۰۰، رندی نیومن، موزس سامنی، و yMusic و دیگران است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰