۱۰ روند قدرتمند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۳
بازاریابی محتوا خیلی ساده نیست. این امر به بازاریابان نیاز دارد که واقعاً مخاطبان خود و آنچه را که به دنبال آن هستند درک کنند، با این حال، با تغییر روندهای محتوای دیجیتال سریعتر از همیشه، این امر به طور فزاینده ای چالش برانگیز می شود. آنچه در سال گذشته یا حتی ماه گذشته
بازاریابی محتوا خیلی ساده نیست. این امر به بازاریابان نیاز دارد که واقعاً مخاطبان خود و آنچه را که به دنبال آن هستند درک کنند، با این حال، با تغییر روندهای محتوای دیجیتال سریعتر از همیشه، این امر به طور فزاینده ای چالش برانگیز می شود. آنچه در سال گذشته یا حتی ماه گذشته برای شما مفید بود، ممکن است مرتبط نباشد و باید چابک بمانید و استراتژی های محتوای خود را مطابق با آن تطبیق دهید.
بهروز ماندن با آخرین روندهای بازاریابی محتوا به شما کمک میکند از منحنیها جلوتر بمانید و محتوای ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید که واقعاً بخواهند بخوانند – نه آنچه شما میخواهید تولید کنید. فرمتها و پلتفرمهای محتوای جدید زیادی وجود دارند که قبلاً وجود نداشتند، مانند پخش زنده، TikTok، ChatGPT. و اگر میخواهید مرتبط بمانید، باید این تاکتیکهای جدید را اجرا کنید!
چرا باید از انواع مختلف بازاریابی محتوا استفاده کنید؟
توصیه می کنیم از انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی محتوا برای جذب مخاطبان خود استفاده کنید. با تنوع بخشیدن به فرمتهای محتوای خود، بسته به مخاطبان هدف، مرحله سفر خریدار و پلتفرمی که استفاده میکنید، میتوانید اطلاعات را به مؤثرترین روش ارائه دهید.
هر نوع محتوا هدف متفاوتی دارد و به شما در رسیدن به هدف متفاوتی کمک می کند. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ برای کمک به بهبود ترافیک ارگانیک به سایت شما عالی است و یک ویدیوی TikTok ممکن است آگاهی از برند را افزایش دهد. از سوی دیگر، گواهی مشتری می تواند به افزایش فروش کمک کند و وبینار می تواند تولید سرنخ را بهبود بخشد.
تنها با ایجاد یک نوع محتوا، موفقیت آنلاین خود را محدود می کنید. در حالی که یک استراتژی چند کاناله که از انواع محتوا استفاده می کند می تواند به شما در دستیابی به موفقیت بلندمدت کمک کند، تا زمانی که محتوای شما دارای ارزش باشد.
۱۰ روند برتر بازاریابی محتوا که باید در سال ۲۰۲۳ امتحان کنید
بیایید نگاهی به برخی از روندهای بازاریابی محتوا در آینده (و از قبل تثبیت شده) برای سال ۲۰۲۳ بیندازیم…
۱. تسریع در ایجاد وبلاگ
در حال حاضر با بیش از ۶ میلیون وبلاگ آنلاین، ممکن است فکر کنید وبلاگ ها در حال حاضر بیش از حد اشباع شده و قدیمی هستند، اما این نمی تواند اشتباه باشد. نظرسنجیها نشان میدهد که ۷۷ درصد از کاربران اینترنت بهطور منظم وبلاگها را میخوانند، یا در جستجوی پاسخی برای یک سؤال، برای یادگیری چیزهای جدید، بهروز ماندن از آخرین اخبار یا تصمیمگیری درباره خرید چیزی یا خیر. بنابراین، وبلاگها مطمئناً مرده نیستند، اما باید مطمئن شوید که وبلاگ شما ارزش خواندن دارد.
HubSpot گزارش می دهد که برندهایی که ۱۶ وبلاگ یا بیشتر در ماه منتشر می کنند، ۳.۵ برابر بیشتر از آنهایی که کمتر از ۴ وبلاگ در ماه منتشر می کنند، ترافیک دریافت می کنند. فقط به یاد داشته باشید که کیفیت همیشه بهتر از کمیت است، که مربوط به محتوای نوشته شده، قالب بندی و پشتیبانی از تصاویر است. بنابراین مطمئن شوید که فقط برای رسیدن به یک سهمیه خاص وبلاگ ایجاد نمی کنید، بلکه در عوض محتوایی را با هدف در منابع موجود خود ایجاد می کنید. و فراموش نکنید که وبلاگ خود را تقویت کنید!
۲. روی محتوای سئو سرمایه گذاری کنید
مطالعات اخیر نشان می دهد که محتوای سئو برای کسب و کارها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند، به طوری که ۶۹ درصد از بازاریابان در حال حاضر روی سئو سرمایه گذاری می کنند. موسسه بازاریابی محتوا گزارش می دهد که ۷۳٪ از بازاریابان B2C و ۷۸٪ از بازاریابان B2B از تحقیقات کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا استفاده می کنند – و شما نیز باید همینطور.
محتوای سئو برای کمک به مشتریان بالقوه برای یافتن شما به صورت آنلاین با افزایش شانس شما برای رتبه بندی در موقعیت های برتر در صفحه نتایج جستجوی گوگل ضروری است. به نوبه خود، این امر باعث جذب ترافیک به سایت شما می شود و مشتریان بالقوه را به سمت تبدیل ترغیب می کند. در واقع، ۶۶ درصد از مصرفکنندگان قبل از خرید آنلاین، نوعی تحقیق آنلاین انجام میدهند، به این معنی که باید اولویت شما باشد که سایت خود را به بالای نتایج جستجو برسانید.
علاوه بر این، گوگل در سال گذشته بهروزرسانیهای متعددی را در اختیار ما قرار داده است، از جمله سه بهروزرسانی الگوریتم اصلی. این باعث ایجاد یک اثر موج دار شد، به طوری که بسیاری از سایت ها با افت رتبه و جریمه های دیگر مواجه شدند، که بازاریابان را مجبور کرد که استراتژی های خود را تجدید ارزیابی کنند و زمان بیشتری را برای سئو سرمایه گذاری کنند. با توجه به سرمایه گذاری بسیاری از برندها بر روی محتوای سئو و مشاهده نتایج عالی (مانند این)، محتوای سئو قطعاً روندی است که باید دنبال شود.
۳. روی ویدیو ضربه بزنید
در سال ۲۰۲۲، تخمین زده میشود که ۳.۳۷ میلیارد کاربر اینترنت محتوای ویدیویی مصرف میکنند و ۸۲ درصد از ترافیک جهانی اینترنت از طریق پخش و دانلود ویدیو بوده است، و این تنها در حال افزایش است. همانطور که می بینید، محتوای ویدیویی بسیار محبوب است و به همین دلیل، ابزاری بسیار قدرتمند برای بازاریابان است.
به گفته Statista، محبوبترین انواع ویدیو شامل موزیک ویدیو، ویدیوهای ویروسی، دستورالعملها، پخش زنده، ویدیوهای آموزشی و بررسی محصول است. این فرصتهای فراوانی را برای برندها فراهم میکند تا محتوای ویدیویی خود را ایجاد کنند که مخاطبانشان بتوانند با آن درگیر شوند، خواه این یک نسخه نمایشی محصول در سایت آنها باشد یا یک ویدیوی خندهدار در TikTok.
برای بسیاری از سازمان ها، فقدان تخصص داخلی اغلب آنها را از دستیابی به پتانسیل کامل خود با استفاده از ویدئو و همچنین محدودیت های بودجه باز می دارد. با این حال، ایجاد ویدیو نیازی به شکستن بانک نیست و همیشه به یک فیلمبردار متخصص نیاز ندارد. میتوانید با استفاده از سهپایه، رینگلایت و گوشیهای هوشمند ویدیوهای باکیفیتی ایجاد کنید، و تا زمانی که استراتژی تبلیغاتی مؤثری داشته باشید، همچنان میتوانید نتایج عالی را ببینید. با توجه به اینکه ۸۶ درصد از بازاریابان ویدیو می گویند ویدیو منجر به بهبود تولید سرنخ شده است و ۸۷ درصد آنها بازگشت سرمایه مثبتی را تجربه می کنند، چرا در سال ۲۰۲۳ دست خود را در ویدیو امتحان نکنید؟
۴. تعامل در زمان واقعی
در کنار محتوای ویدیویی، مصرفکنندگان از برخی برندها انتظار دارند که یک گام فراتر بروند و به روند محتوای رسانههای اجتماعی دیگر، یعنی ارائه تعامل در زمان واقعی، ضربه بزنند. دلیل اصلی این امر تقویت اعتبار، ایجاد شخصیت برند و تعامل مستقیم با مخاطبان خود است. در نتیجه، پخش زنده به طور فزاینده ای محبوب خواهد شد، مانند Live TikTok، Instagram Lives یا حتی LinkedIn Lives،
علاوه بر پخش زنده، از برندها انتظار می رود که در بخش خدمات مشتری خود مشارکت بی درنگ ارائه دهند. مصرف کنندگان از برندها انتظار دارند که از طریق کانال های رسانه های اجتماعی و چت های زنده به سوالات خود پاسخ های فوری و راه حل های مربوط به مسائل خود ارائه دهند. بنابراین، اکنون زمان شروع بازاریابی محاوره ای و ایجاد ارتباط در زمان واقعی با مشتریان است.
۵. وبینارهای خود را اجرا کنید
عادات مصرفکننده B2B در حال تکامل است و بازاریابان محتوا باید کمی سختتر کار کنند تا آنها را تشویق کنند تا سفر خریدار را تکمیل کنند. Forrester افزایش ۵۹٪ در تعداد تعاملات مورد نیاز قبل از تصمیم گیری مصرف کنندگان B2B را گزارش می دهد، زیرا آنها اکنون بیشتر تحقیق می کنند و به شدت به بازخورد همکاران نیز متکی هستند. بنابراین، بازاریابان باید با نحوه انتقال اطلاعات هوشمندتر شوند. یک راه عالی برای انجام این کار از طریق وبینار است.
وبینارها اساساً یک جلسه آموزشی آنلاین هستند که در آن نمایندگان با آدرس ایمیل خود ثبت نام کرده و از طریق پلتفرم های کنفرانس مانند زوم در آن شرکت می کنند. به عنوان یک برند، میزبانی وبینار راهی موثر برای نشان دادن تخصص شما در یک جایگاه خاص و ایجاد قدرت است.
همچنین می توانید از این به عنوان فرصتی برای مشتریان احتمالی استفاده کنید تا با میزبانی یک جلسه پرسش و پاسخ با شما در ارتباط باشند. این برای ایجاد احساس دیده شدن در شرکت کنندگان، ایجاد یک مخاطب درگیر و پاسخ به سؤالات آنها که می تواند آخرین مرحله قبل از خرید باشد، فوق العاده است. در واقع، مطالعات نشان میدهد که وبینارها میتوانند به نرخ تبدیل بالایی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد دست یابند و اگر هنوز کاملاً به فروش نرسیدهاند، یکی از بهترین تاکتیکهای تولید سرنخ برای برندها هستند.
۶. با صدا شروع کنید
زندگی مدرن ما را شلوغ تر کرده است. ما همیشه در حال حرکت هستیم و به خود فشار می آوریم تا سخت تر کار کنیم، که می تواند به معنای زمان کمتری برای اوقات فراغت باشد. مصرف محتوای صوتی، مانند پادکست، یک راه حل عالی برای افراد پرمشغله است. این به آنها امکان میدهد بدون ایجاد اختلال در برنامههای شلوغشان، خود را سرگرم کنند یا چیزهای جدیدی بیاموزند – چه تنظیم کردن در رفتوآمد صبحگاهی یا گوش دادن به پسزمینه در طول روز کاری. در حال حاضر ۴۶۴.۷ میلیون شنونده پادکست در جهان وجود دارد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۴ این تعداد به ۵۰۴.۹ میلیون نفر افزایش یابد.
پادکستها در انسانی کردن برند شما و ایجاد اصالت فوقالعاده هستند، زیرا مخاطبان شما را قادر میسازند تا با یک شخص واقعی و با صدای واقعی درگیر شوند. داشتن یک میزبان متخصص یا دعوت از همکاران نیز به برند شما کمک می کند تا در جایگاه شما اعتبار ایجاد کند و تخصص شما را نشان دهد. اساساً، پادکستها بستری را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ایجاد یک جامعه و قطع کردن تمام بحثهای فروش فراهم میکنند و صرفاً بر ارزش افزودن به مخاطبان و ایجاد اعتماد تمرکز میکنند. هرچه ارزش بیشتری ارائه دهید، احتمال اینکه شنوندگان شما پادکست شما را به اشتراک بگذارند و به گسترش دسترسی شما کمک کنند، بیشتر می شود.
و مانند بسیاری از محتواها، محتوای صوتی را میتوان به قالبهای جدیدی تغییر داد، مانند پستهای وبلاگ برای سایت شما، یا به عنوان مثال، صداها و اینفوگرافیکها برای شبکههای اجتماعی. این به صرفه جویی در زمان و منابع شما و به حداکثر رساندن ROI کمک می کند.
۷. بر تجربه محتوا تمرکز کنید
تجربه محتوا به کل سفری اطلاق می شود که خواننده هنگام مصرف محتوا تجربه می کند، از جمله دسترسی، مصرف و درگیر شدن با محتوا در پلتفرم های مختلف. این شامل نحوه سازماندهی محتوا و یافتن آسان آن، نحوه شخصی سازی محتوا، میزان مرتبط و جذاب بودن آن، پلتفرم های مختلفی است که استفاده می کنید و اینکه چگونه قطعات مختلف محتوا به یکدیگر متصل می شوند.
با تغییر روشی که محتوای شما به مخاطبان ارائه می شود، می تواند تأثیر زیادی بر نحوه دریافت آن داشته باشد. این میتواند شامل افزودن گرافیک بیشتر، تبدیل یک وبلاگ طولانی به ویدیو، اجرای بهینهسازی موبایل یا استفاده از دادههای بیشتر مخاطبان برای شخصیسازی بهتر باشد.
نکته مهم در مورد تجربه محتوا این است که اگر از قبل برای بازاریابی محتوا وقت گذاشته اید، نیازی به ایجاد تغییرات شدید ندارد. این صرفاً یک رویکرد جدید برای محتوا است که ارزشی را که برای مخاطبان خود به ارمغان میآورید افزایش میدهد و به شما کمک میکند تا از سایرین متمایز شوید، بهویژه که ما با شوک محتوا مقابله میکنیم.
۸. کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید عمیق ایجاد کنید
کتابهای الکترونیکی و وایتپیپرها فرمهای طولانی محتوا هستند که اطلاعات عمیقی درباره موضوع یا موضوع خاصی ارائه میدهند. آنها طراحی شده اند تا به مشتریان بالقوه کمک کنند تا یک مسئله را درک کنند و در نهایت راه حلی را بیابند – به طور ایده آل با استفاده از خدمات یا محصولات شما.
نظرسنجیها نشان میدهد که ۷۱ درصد از خوانندگان B2B برای کمک به اطلاعرسانی تصمیمات خرید خود به کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید متکی هستند. در بسیاری از موارد، برندها به خدمات شما علاقه مند هستند، اما باید یک مورد تجاری را برای سهامداران مهم، تصمیم گیرندگان واقعی مطرح کنند. به این ترتیب، آنها به تمام اطلاعاتی که می توانند به دست آورند، و داده های سختی که می توانند از آنها استفاده کنند، نیاز دارند. بنابراین، این فرمهای طولانیتر محتوا قطعاً چیزی است که امسال باید در نظر گرفته شود، مخصوصاً اگر به سایر مشاغل میفروشید.
از آنجایی که این نوع محتوا اطلاعات ارزشمند زیادی از جمله بینش ها و داده های انحصاری را ارائه می دهد، می توانید آن را نیز دروازه ای کنید. این بدان معناست که کاربران برای دسترسی به محتوا باید برخی از جزئیات شخصی مانند عنوان شغل و آدرس ایمیل خود را ارائه دهند. این برای تولید سرنخ بسیار موثر است و همچنین میتواند به اطلاعرسانی بخشبندی ایمیل و استراتژیهای بازاریابی شما کمک کند، زیرا میتوانید درک عمیقتری از مخاطبان هدف خود به دست آورید.
۹. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را تشویق کنید
گزارش شده است که ۹۲ درصد از مصرف کنندگان به تبلیغات شفاهی یا توصیه های شخصی نسبت به هر نوع تبلیغات ایجاد شده توسط برند اعتماد دارند. و با توجه به اینکه اعتماد مصرف کننده در حال حاضر رو به کاهش است، ایجاد ارتباط قوی با مشتریان، جلب اعتماد و ارائه یک تجربه شخصی باید اولویت اصلی امسال باشد.
محتوای تولید شده توسط کاربر، همچنین به عنوان UGC شناخته می شود، پتانسیل بسیار زیادی را برای برندهایی که به دنبال ایجاد اعتماد به برند و وفاداری مشتری هستند، ارائه می دهد. UGC میتواند به اشکال مختلفی مانند توصیفات، بررسی محصول، وبلاگها یا پستها و داستانهای رسانههای اجتماعی – هر چیزی که توسط هر کسی غیر از نام تجاری شما ایجاد شده باشد.
مزایای UGC بی پایان است، کمک به حمایت از اهداف تعامل اجتماعی شما، جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما، یا حتی تاثیر مستقیم بر فروش شما. ونداستا گزارش می دهد که ۹۲ درصد از مصرف کنندگان حداقل یک بررسی آنلاین را قبل از تصمیم گیری برای خرید مطالعه می کنند و به طور متوسط ۷ بررسی را قبل از خرید مطالعه می کنند. بنابراین، در بسیاری از موارد، UGC برای مشتریانی که فرآیند خرید را تکمیل می کنند ضروری است.
UGC یک گزینه فوقالعاده برای کسبوکارهایی با بودجه کم است، زیرا در بسیاری از موارد، محتوا بهصورت رایگان، با انتخاب، توسط طرفداران برند ایجاد میشود – کسانی از جامعه شما که محصول یا خدمات شما را بسیار دوست دارند، آنها به سادگی میخواهند تجربه خود را با آنها به اشتراک بگذارند. دیگران!
۱۰. هوش مصنوعی (AI) و محتوای تولید شده توسط ماشین (MGC)
آخرین اما نه کم اهمیت، ما هوش مصنوعی و MGC داریم. با انتشار اخیر ChatGPT و دیگر هوش مصنوعی برای تولید محتوا، شکی نیست که AI و MGC در سال جاری به موضوع آزمایش در دنیای بازاریابی تبدیل خواهند شد و رشد خواهند کرد تا به یک روند جدید تولید محتوا تبدیل شوند.
اگرچه این فناوریها قادر به تولید محتوای باکیفیت هستند که میتوان از آن برای تحقیق محتوا، ایدهپردازی و تا حدودی استفاده کرد، اما مطمئناً محدودیتهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، ChatGPT نمی تواند منابع معتبر ارائه دهد و بدون زمینه، همیشه اطلاعات صحیح را ارائه نمی دهد. همچنین می تواند تکراری باشد و پاسخ جامعی به سوالات شما ارائه نخواهد کرد. هوش مصنوعی و MGC به دور از کامل بودن، همچنان میتوانند به عنوان بخشی از استراتژیهای شما، همراه با تخصص انسانی مورد استفاده قرار گیرند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰