کد خبر : 208890
تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 11:59

وضعیت سئو در سال ۲۰۲۴

وضعیت سئو در سال ۲۰۲۴

  بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک جانور همیشه در حال تکامل است که گوگل (همگی به جز مترادف اصطلاح “موتور جستجو”) الگوریتم خود را به طور مداوم به روز می کند. این به‌روزرسانی‌ها برای بهبود تجربه کاربر و جلوگیری از دستکاری وب‌سایت‌ها در رتبه‌بندی جستجو برای نمایش بالاتر در نتایج جستجو در نظر گرفته

 

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک جانور همیشه در حال تکامل است که گوگل (همگی به جز مترادف اصطلاح “موتور جستجو”) الگوریتم خود را به طور مداوم به روز می کند. این به‌روزرسانی‌ها برای بهبود تجربه کاربر و جلوگیری از دستکاری وب‌سایت‌ها در رتبه‌بندی جستجو برای نمایش بالاتر در نتایج جستجو در نظر گرفته شده است. در اواخر سال ۲۰۲۲، گوگل به روز رسانی محتوای مفید (HCU) را که تاثیرگذارترین به روز رسانی SEO در سال های اخیر است، اجرا کرد. HCU، همراه با تکثیر هوش مصنوعی در تولید محتوا، یادگیری ها و استراتژی های جدیدی را برای نویسندگان محتوا فراهم کرده است. HCU وب سایت هایی با محتوای منحصر به فرد و عمیق را در اولویت قرار می دهد و در تقابل با محتوای تولید شده توسط Chat-GPT عمل می کند. همچنین سایت هایی را که از تاکتیک هایی مانند پر کردن کلمات کلیدی و ارسال هرزنامه لینک استفاده می کنند، پایین می آورد.

آیا محتوای خود را بر اساس HCU به روز کرده اید؟ در اینجا، ما تغییرات کلیدی را بررسی می کنیم و پیشنهاداتی در مورد نحوه بهترین مدیریت سئوی خود در سال جاری ارائه می دهیم.

 

به‌روزرسانی محتوای مفید چه تفاوتی با به‌روزرسانی‌های قبلی Google دارد؟

اگرچه این به روز رسانی به طور قابل توجهی تاکتیک های سئو را تغییر داد، اما با هدف آشکار گوگل برای افزایش کیفیت محتوایی که رتبه بالایی دارد، سازگار است. اگرچه معیارهای مورد استفاده برای واجد شرایط بودن کیفیت در طول زمان تغییر کرده است، نویسندگان محتوا باید انتظار داشته باشند که همچنان شاهد به‌روزرسانی‌های آینده با این اخلاق باشند، جایی که بیشترین محتوای متمرکز بر کاربر – و در نتیجه کاربر – برنده می‌شود.

 

همانطور که توسط ربکا ادواردز، کارشناس سئو، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران آژانس کلارا به اشتراک گذاشته شده است، «گوگل می‌خواهد افرادی را با تخصص رتبه‌بندی کند که محتوایی منحصربه‌فرد و عمیق ایجاد کند که به هیچ وجه به طور مصنوعی ایجاد نشده است. همیشه از ستاره شمالی پیروی کرده است که تلاش می‌کند در جلوگیری از دستیابی به موفقیت دست‌کاری‌کنندگان بهتر و بهتر شود.»

 

 

تأثیر این به‌روزرسانی برای سایت‌هایی که از استراتژی‌های خاصی استفاده می‌کنند مضر است، در حالی که آن‌هایی که سود برده‌اند، سایت‌هایی هستند که به طور مداوم بر تولید محتوای تعاملی و با کیفیت بالا تمرکز کرده‌اند. تغییرات الگوریتم گوگل بر پاداش دادن به سایت‌ها و صفحات با محتوای آموزنده متمرکز است، نه آنهایی که به طور همه جانبه روی پر کردن کلمات کلیدی و شرکت در گروه‌های اشتراک‌گذاری بک لینک که شامل خرید یا تجارت لینک‌ها به صورت انبوه است، شرکت می‌کنند. به منظور سازگار ماندن، طراحان وب و نویسندگان به ایجاد قطعات منحصربفرد و عمیقی پرداخته‌اند که به سؤالات پاسخ می‌دهد و ارزشی را برای مخاطبان مورد نظر ارائه می‌کند.

 

چه کسی به به روز رسانی استراتژی سئو نیاز دارد؟

هر کسب و کار، وبلاگ نویس یا کارآفرینی که به سئو متکی است باید از تغییرات و نحوه مدیریت آنها آگاه باشد. کسانی که ترافیک کسب و کار خود را بر اساس عملکرد جستجو قرار داده‌اند، اما در سئو مهارت کافی ندارند، دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال، این همه عذاب و تاریکی نیست. ادواردز تاکید کرد که “شما می توانید به عنوان یک پسر کوچک رقابت کنید، اما باید در مورد آنچه که گوگل فکر می کند محتوای خوب است بیشتر بدانید تا آنچه شما فکر می کنید محتوای خوب است.”

 

در حالی که «بهترین شیوه‌های» قبلی در سئو اکنون به طور بالقوه برای کسانی که به جای تمرکز بر تولید محتوای عالی روی ترفندها سرمایه‌گذاری می‌کنند مضر است، این به‌روزرسانی فرصتی را برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم کرده است تا به جای تلاش برای رقابت، بر جستجوی محلی و بازارهای تخصصی تمرکز کنند.  

 

چه حوزه هایی از استراتژی محتوا نیاز به بازنگری دارند؟

چارچوب استراتژیک جدید SEO چندان تعجب آور نبود، زیرا از مسیر مورد انتظار صنعت منحرف نشد. مثل همیشه، محتوا نیاز به ایجاد تجربیات آموزنده و جذاب دارد. نویسندگان و توسعه دهندگان وب می توانند سایت ها و صفحات را برای تجربه کاربر (UX) با استفاده از ابزارهای روی صفحه مانند ماشین حساب و نوشتن با پردازش زبان طبیعی (NLP) در ذهن بهینه کنند تا قدرت موضوعی را بهبود بخشند.

 

سایر گام‌های عملی برای بهبود سئو شامل معیار ضد شهودی کاهش کل محتوا با فهرست‌زدایی (حذف از نتایج موتور جستجو) صفحاتی است که ارزش ارائه نمی‌دهند. تمام محتوایی که بیش از دو سال از عمر آنها می گذرد یا کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهند، باید به روز شوند تا از اعمال شیوه های سئو سالم اطمینان حاصل شود.

 

گوگل خود منابع آموزشی در مورد سئو و اطلاعاتی در مورد نحوه مدیریت سئو مطابق با ساختار و انتظارات آنها ارائه می دهد.

 

چشم انداز SEO

به طور کلی، به‌روزرسانی محتوای مفید، هم برای نویسندگان محتوا چگونه رپورتاژ آگهی خبری بنویسیم و هم برای کاربران یک تغییر مثبت بود، زیرا به وب‌سایت‌هایی که محتوای باکیفیت ایجاد می‌کنند پاداش می‌دهد و در عین حال آن‌هایی را که به روش‌های تنبلی متکی هستند که هدفشان رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص است، جریمه می‌کند. ادواردز خاطرنشان کرد: «همیشه زمانی خوب است که محتوای بهتر برنده شود.

 

با این حال، یک نقطه ضعف بالقوه این است که این ممکن است به طور نامتناسبی بر مشاغل کوچک‌تری که منابع لازم برای رقابت با وب‌سایت‌های بزرگ‌تر را ندارند، تأثیر گذاشته باشد. با تمرکز بر جستجوی محلی و ایجاد محتوای مفید و آموزنده، کسب و کارهای کوچک همچنان می توانند در فضای سئو رقابت کنند. افراد بیشتری باید بر جوامع محلی تمرکز کنند. ادواردز خاطرنشان کرد: در بازارهای محلی فرصتی بیشتر از بازارهای گسترده تر وجود دارد.

 

در مورد موتورهای جستجوی دیگری که رویکردی مشابه دارند، این امکان وجود دارد که از گوگل پیروی کنند، به خصوص که فناوری هوش مصنوعی همچنان در حال تکامل است. با این حال، گوگل با بیش از ۹۲ درصد از سهم بازار جهانی، موتور جستجوی غالب باقی می ماند، بنابراین بعید است که تغییرات موتورهای جستجوی دیگر مانند تغییراتی که توسط رهبر ایجاد شده است، داشته باشد.

 

در پایان

سئو در سال ۲۰۲۴ همچنان بر ایجاد محتوای آموزنده، منحصر به فرد، جذاب و مفید است که به سوالات کاربران پاسخ می دهد و ارزش ارائه می دهد. در حالی که HCU می‌تواند چالش‌های بیشتری را برای کسب‌وکارهای کوچکی که زمان یا منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در به‌روزرسانی و بهینه‌سازی مداوم برای SEO را ندارند، ایجاد کند، هنوز فرصت‌هایی برای رقابت با تمرکز بر جستجوی محلی و ایجاد محتوای با کیفیت بالا وجود دارد. ویژگی‌هایی که تجربیات مثبتی را برای کاربر فراهم می‌کنند، مانند ماشین‌حساب‌های روی صفحه و سایر ابزارهای لحظه‌ای، همراه با آشنایی با استفاده از پردازش زبان طبیعی در نوشتار، می‌توانند به نویسندگان محتوا و طراحان وب اجازه دهند تا با وضعیت فعلی و خط سیر الگوریتم‌های Google هماهنگ شوند و خود را بهبود بخشند.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سفارش رپورتاژ دائمی در سایت های قوی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح