کد خبر : 182011
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 16:34

عدم ارتباط با همسالان، موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها می‌شود

عدم ارتباط با همسالان، موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها می‌شود

معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش از کاهش اثربخشی آموزش‌ها در عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی–یادگیری خبر داد و آن را به‌ عنوان یکی از جدی‌ترین آسیب‌های عدم حضور دانش آموزان در مدرسه دانست. به گزارش ایسنا، معاونت متوسطه در خصوص آسیب‌های وارده به دانش آموزان در ابعاد مختلف آموزش‌ و پرورش به دلیل

عدم ارتباط با همسالان، موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها می‌شود

معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش از کاهش اثربخشی آموزش‌ها در عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی–یادگیری خبر داد و آن را به‌ عنوان یکی از جدی‌ترین آسیب‌های عدم حضور دانش آموزان در مدرسه دانست.

به گزارش ایسنا، معاونت متوسطه در خصوص آسیب‌های وارده به دانش آموزان در ابعاد مختلف آموزش‌ و پرورش به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس اعلام کرد: آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان موجب شده برخی از آنان از فضای تلاش برای یادگیری به‌خصوص آموزش مهارت‌های اجتماعی محروم شوند همچنین رفع اشکال در فضای مجازی نمی‌تواند همانند آموزش حضوری پاسخگوی رفع مشکلات و اشکالات دانش آموزان باشد.

شرایط روانشناختی پاسخ‌گویی در شرایط حضور به همراه درک موقعیت یادگیری و رفع اشکالات، کاملاً با آموزش در فضای مجازی متفاوت است و دانش آموزان را با مشکلات و چالش‌های جدی درسی مواجه می‌کند.

در گزارش این معاونت آمده است: عدم تجربه چنین شرایطی با توجه به مهیا نبودن زیرساخت‌های فضاهای مجازی و عدم امکان سطح دسترسی همه دانش آموزان مشکلاتی را برای همه کادر آموزش، معلمان، دانش آموزان و اولیا ایجاد کرده است.

نبود فرهنگ استفاده صحیح از وسایل و تکنولوژی‌های جدید در شرایط و سنین نوجوانی، بسیار دشوار و آسیب‌زا است.

بر اساس این گزارش، عدم آموزش به‌صورت چهره به چهره در شرایط حقیقی باعث کاهش شرایط تربیتی و تمام ساحتی خواهد شد و نقش مدارس را کمرنگ خواهد کرد و عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی–یادگیری موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها می‌شود.

این معاونت در خصوص آموزش‌های مهارتی در فضای مجازی اعلام کرد: عدم امکان ارائه آموزش‌های مهارتی در فضای مجازی، موجب افت کیفیت این آموزش‌ها به دلیل عدم تکامل فعالیت‌های کارگاهی می‌شود که در نهایت منجر به دست ورزی این آموزش‌ها با رویکرد تمام ساحتی نخواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش افزایش خوداتکایی و باور به توانایی‌های فردی دانش آموزان، توسعه برنامه‌ریزی و ابداع راهکارهای آموزشی شخصی دانش آموزان برای خود و انتقال تجارب به همسالان توسط شبکه‌های مجازی، استفاده از فنّاوری‌های به‌روز (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و افزایش راندمان بهره‌وری، بهینه‌سازی فعالیت‌های عملکردی دانش آموزان برای رفع نیازهای علمی آموزشی، به دور ماندن از آسیب‌های اجتماعی که در شرایط حضوری امکان برخورد با آن‌ها وجود داشت و افزایش رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ایجاد فرهنگ پاکیزگی در ابعاد مختلف از فرصت‌های آموزش مجازی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

زيرنويس فارسي اتوماتيک

سفارش رپورتاژ دائمی در سایت های قوی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح