کد خبر : 208626
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 16:02

تصویب بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری اراک

تصویب بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری اراک

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری اراک در صحن علنی این شورا به تصویب رسید، گفت: در فرایند بودجه سال آینده شهرداری اراک، نسبت بودجه جاری به بودجه کل ۲۸.۵ درصد و نسبت بودجه عمرانی به بودجه کل ۷۱.۵

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بودجه ۳۲ هزار میلیارد ریالی سال آینده شهرداری اراک در صحن علنی این شورا به تصویب رسید، گفت: در فرایند بودجه سال آینده شهرداری اراک، نسبت بودجه جاری به بودجه کل ۲۸.۵ درصد و نسبت بودجه عمرانی به بودجه کل ۷۱.۵ درصد است که به لحاظ کنترل هزینه‌های جاری نسبت مناسبی است.

تصویب بودجه 32 هزار میلیارد ریالی شهرداری اراک

 عباس خسروانی افزود: عمده درآمدهای شهرداری ناشی از عوارض عمومی است و مهمترین آنها مالیات بر ارزش افزوده با حجم حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال است. همچنین یکی از ویژگی‌های درآمدی بودجه مذکور، توجه به قانون درآمدهای پایدار شهری است که در سال جاری ابلاغ می‌شود و سال آینده برای نخستین بار اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله طرح‌های جدیدی که در بودجه دیده شده پیش‌بینی اعتبار برای آغاز عملیات طرح ۲۴ متری و طرح مهم ممیزی املاک شهر اراک است. از سویی دیگر در بودجه سال آینده ۳۶۰ میلیارد ریال برای انجام مطالعات، پژوهش و تعریف طرح‌های عمرانی پیش‌بینی شده که بخشی از آن در راستای مطالعات تهیه طرح‌های جامع برای مدیریت شهری اراک است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: همچنین در این بودجه، توسعه فضای سبز شهر، نوسازی پارک‌ها و مدیریت آب شهر اراک به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است. در حوزه ترافیک و حمل و نقل شهری نیز همانند سال گذشته برنامه‌های خوبی تعریف شده و بودجه‌های قابل توجهی نیز اختصاص داده شده است.

خسروانی با اشاره به اینکه بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای سال آینده به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، تصریح کرد: طرح‌های مناسبی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌های فرهنگی ورزشی و تأسیس فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر اراک پیش‌بینی شده است. به منظور تملک املاک در طرح‌های عمرانی بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار و در راستای نوسازی ناوگان عمرانی و خدماتی نیز یکهزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: لایحه بودجه سال آینده شهرداری اراک بر اساس دستورالعمل ابلاغی و تفریغ بودجه شهرداری‌های وزارت کشور و بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ و برش یک ساله از برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله شهرداری اراک و سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی شورای اسلامی شهر اراک، تهیه و تدوین و پس از برگزاری چندین نشست کارشناسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورا و جمع بندی و بررسی پیشنهادات معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری در نهایت به تصویب رسید.

منبع: ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

زيرنويس فارسي اتوماتيک

سفارش رپورتاژ دائمی در سایت های قوی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح